Ralph Lauren Automotive Chronograph
Σαν το ταμπλό της πιο σπάνιας Bugatti.
Πόσα έχουν γραφτεί για τη μοναδική συλλογή αυτοκινήτων του Ralph Lauren… Όσες φωτογραφίες – συγκλονιστικές πάντα – κι αν έχουν κυκλοφορήσει, δεν χορταίνουμε να τις χαζεύουμε με τις ώρες. Ειδικά όταν μιλάμε για τη Bugatti Type 57SC Atlantic Coupe του 1938, το πιο διάσημο ίσως μοντέλο απ’ όσα έχει καταφέρει να συγκεντρώσει ο Αμερικανός σχεδιαστής. Το μοναδικό πια στο είδος του που ανήκει σε ιδιώτη (υπάρχει μόνο ένα ακόμη στον κόσμο και το βρίσκει κανείς σε ένα μουσείο αυτοκίνησης στο Όξναρντ της Καλιφόρνιας).
Έχοντας αυτό το μοντέλο ως σημείο αναφοράς, η σχεδιαστική ομάδα του τμήματος ρολογιών της Ralph Lauren (εδώ και λιγότερο από μια δεκαετία ο οίκος έχει κάνει σημαντικά βήματα στον τομέα αυτό και συνεργάζεται με μερικές από τις σημαντικότερες ελβετικές ωρολογοποιίες) σκάρωσε ένα μοναδικό χρονογράφο που μας εντυπωσίασε από την πρώτη όψη. Είναι αυτός ο δίσκος που δεσπόζει στο καντράν, από κόμπο από φλοιό δέντρου, ένα αισθητικό στοιχείο που υπάρχει στο ταμπλό της 57SC Atlantic Coupe. Στο καντράν του Ralph Lauren Automotive Chronograph χρησιμεύει για να ξεχωρίζει τις ενδείξεις ωρών και χρονογράφου από εκείνες του ταχυμέτρου που υπάρχουν στο εσωτερικό δακτυλίδι.
Ένα τολμηρό πείραμα που δικαιώνει τη σχεδιαστική ομάδα του Ralph Lauren, αφού ο ξύλινος δίσκος κυριαρχεί, χωρίς όμως να συμπιέζει άβολα τα μικρά καντράν στο 3, το 6 και το 9 και χωρίς να κάνει την ανάγνωση της ώρας ένα δύσκολο έργο. Η κάσα του, βέβαια, είναι ευμεγέθης, για να χωρέσει όλα αυτά τα υλικά. Στα 45 χιλιοστά και από ανοξείδωτο ατσάλι, διαθέτει μια στεφάνη που βιδώνεται με έξι εμφανείς, εξάγωνες βίδες, άλλο ένα ιδιαίτερο χαρακτηριστικό του ρολογιού που το κάνει να ξεχωρίζει απ’ όσα έχουμε συνηθίσει. Τα κουμπιά του χρονογράφου είναι έτσι σμιλευμένα που να θυμίζουν τις γραμμές της Bugatti. Όλα αυτά τα στοιχεία (κουμπιά, στεφάνη, εσωτερικός δίσκος, μαζί και το λουράκι από μαύρο λουστρίνι) παραπέμπουν απόλυτα στο σπάνιο αυτοκίνητο, προδίδοντας χωρίς δισταγμό την έμπνευσή τους. Αυτό που κάνει την πιο μεγάλη εντύπωση, πάντως, είναι η έλλειψη ενδείξεων δευτερολέπτων. Είπαμε, στο εσωτερικό δαχτυλίδι υπάρχει ταχύμετρο, αλλά κλίμακα δευτερολέπτων πουθενά. Ο δείκτης του χρονογράφου γυρίζει, αλλά –σε μια αναπάντεχη στροφής πλάτης στην παράδοση- χάνει ένα μέρος της λειτουργικότητάς του με το να μην δείχνει σε ενδείξεις 0 ως 59.
Στην καρδιά του Ralph Lauren Automotive Chronograph χτυπάει ένας μηχανισμός που σχεδιάσε αποκλειστικά για το μοντέλο αυτό η σπουδαία ελβετική ωρολογοποιία Jaeger-LeCoultre. To power reserve του RL751A/1, όπως ονομάζεται ο αυτόματος μηχανισμός, φτάνει τις 65 ώρες. Η συνεργασία αυτή και το αποτέλεσμά της είναι ενδεικτική του πόσο σοβαρά παίρνει ο οίκος Ralph Lauren την απόπειρά του στα ρολόγια. Αλλά η αλήθεια είναι ότι ακόμη κι αν είχε επιλέξει έναν πιο φτηνό, έτοιμο calibre της ΕΤΑ, θα ήταν και πάλι η εμφάνιση του ρολογιού και η παραπομπή στο ταμπλό της Bugatti που θα έκλεβε την παράσταση.